【lecture】PROVOKEデザイン・インフォマティックス・フォーラム 2013: サービスデザインの価値
サービスデザインネットワーク共同創設者・代表のビルギット・マーガー氏(ケルン国際デザイン大学教授)が、
武蔵野美術大学 デザイン・ラウンジでサービスデザインの価値についてレクチャーを行います。
本レクチャーでは、どのように「デザイン」を非マテリアル製品やサービスに利用できるのか、
またどのようにサービスデザインは「価値」を作るのかを紹介します。
日時:
2013年5月10日(金)18:00-20:00
会場:
武蔵野美術大学 デザイン・ラウンジ(港区赤坂9-7-1 ミッドタウン・タワー5階 )
講師:
ビルギット・マーガー氏(ケルン国際デザイン大学 教授)
参加料:
無料
定員:
30名 *サービスデザインに興味のある、教育またはデザイン関係者
主催:
武蔵野美術大学デザイン情報学科研究室
—–
Prof. Birgit Mager, Professor of Koln International School of Design, will introduce ‘Value of Service Design’ at Musashino Art University Design Lounge.
This lecture will show how design can be applied to immaterial products – to services and how value is created through the application of service design.
Title: PROVOKE Design informatics Forum 2013: Value of Service Design
Time:
6PM – 8PM 10th May 2013
Venue:
Musashino Art University Design Lounge (Midtown Tower 5F, 9-7-1 Akasaka Minatoku, Tokyo)
Speaker:
Birgit Mager (Professor, Koln International School of Design)
Free of charge
Capacity:
30
Applicants:
education and design related person, interested in Service Design
—–
<プロフィール>
Prof. Birgit Mager (ビルギット・マーガー)
1995年よりドイツのケルン応用科学大学で「サービスデザイン」に関するヨーロッパで最初の教授として教壇に立ち、理論(方法論)で絶えずサービスデザインの分野を開拓。多数の講義や出版物によって、サービスデザインの経済的・生態学的かつ社会的機能の新しい理解を強力に推進し、世界中で客員教授として活動中。ドイツ銀行、OMV、シーメンス、ドイツTelekom、McDonalds、ノキアといった企業や、多くの国家的国際的パートナーと協力して研究プロジェクトを推進。サービスデザインネットワーク共同創設者、代表。Touchpoint編集長、sedesマネージャー等多数。
Since 1995 Birgit Mager holds the first European professorship on “Service Design” at the University of Applied Sciences Cologne, Germany and since then has developed the field of Service Design constantly in theory, methodology and in practice. Her numerous lectures, her publications and her projects have strongly supported the implementation of a new understanding of the economical, ecological and social function of design in the domain of services.
Birgit Mager has lectured and taught as a guest professor all over the world. She has conducted research projects on Service Design for the German Ministry of Research and Science and also in collaboration with national and international partners like Deutsche Bank, OMV, Siemens, German Telekom, McDonalds, Nokia and many more.
Birgit Mager is Co-Founder and President of the International Service Design Network, editor in chief of Touchpoint, the international Journal of Service Design, founder and manager of sedes|research, the Center for Service Design Research at the University of Applied Sciences Cologne.
She is vice dean of the Faculty 2 at the University of applied sciences. She is member of numerous boards and juries.